Strona używa plików cookies więcej

Konferencje

Matters of construction. O światotwórstwie w grach wideo

To temat otwartego sympozjum, które odbędzie się 12 stycznia w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Otwarte sympozjum będzie poświęcone technikom tworzenia światów w grach wideo. O aktualności oraz istotności podejmowanego zagadnienia przekonują zmiany na rynku, takie jak wzrastające uniezależnienie tworzenia gier od studia deweloperskiego/wydawcy, a nawet od uwarunkowań ekonomicznych. Uwolnienie artystycznej energii twórców prowadzi do tworzenia światów, które – bogate w nowe w mechanizmy – urozmaicają multimedialną rozrywkę.

Świat gry jest punktem spójnym wszystkich produkcji elektronicznych. W zależności od gatunku wirtualnego środowisko może przybierać znaczenie marginalne lub kluczowe, stanowi jednak nieodzowny element eksploracji oraz aktywności gracza. Nad tworzeniem światów pracują wszyscy twórcy gier. Szczególną uwagę podczas sympozjum organizatorzy – Wydziałowe Laboratorium Gier Wideo Wydziału Filologicznego oraz Instytut Filologii Polskiej i Instytut Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego pod kierownictwem prof. Anny Gemry i prof. Mariusza Marszalskiego – poświęcą twórcom rozbudowanych, seryjnych marek.

moc_log

Produkcje seryjne stawiają sobie za zadanie przedstawienie świata charakteryzującego się spójnością w obrębie wszystkich gier z danego uniwersum. I właśnie to dążenie ustanowiono punktem wyjścia do dalszej dyskusji dotyczącej problemu światotwórstwa w grach komputerowych. Organizatorzy chcą przeanalizować mechanizmy tworzenia światów, ich znaczenie i sposoby użycia, odbiór graczy oraz wiele innych zagadnień związanych z uniwersami znanymi z gier. Mają nadzieję szerzej rozpatrzyć poszczególne przykłady, zaprezentować pewne prawidła oraz odtajnić branżowe sekrety, dzięki którym wirtualne światy są dla odbiorców tak zachęcające i ciekawe.

Pomogą w tym zaproszeni eksperci, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz efektami przeprowadzonych badań: Espen Aarseth, Frans Mäyrä, Aki Järvinen, Olli Sotamaa, Agata Zarzycka, Piotr Kubiński i Tomasz Z. Majkowski.

W sympozjum mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani tworzeniem i tematyką gier, przedstawiciele firm deweloperskich, pracownicy naukowi, studenci, a także sami gracze pragnący poszerzyć wiedzę związaną z grami wideo.

Zapraszamy do odwiedzenia strony wydarzenia, na której znajdują się abstrakty wystąpień oraz biogramy gości: https://enmattersofconstruction.wordpress.com Godziny poszczególnych wystąpień zostaną opublikowane do końca listopada.

Udział w sympozjum jest bezpłatny. Organizatorzy proszą jednak o przesłanie informacji o chęci wzięcia udziału na adres: jakub.krogulec5@gmail.com lub jakub.krogulec2@uwr.edu.pl (umożliwi to przygotowanie odpowiedniej ilość materiałów pomocniczych). Wszelkie zapytania merytoryczne prosimy kierować na adres adamflamma@op.pl. Pytania dotyczące organizacji, delegacji, pomocy w znalezieniu noclegu należy przesyłać na adres jakub.krogulec5@gmail.com lub jakub.krogulec2@uwr.edu.pl.

Ważna informacja: wszystkie wykłady zostaną wygłoszone w języku angielskim.

Dodane przez: Michał Raińczuk

2 Gru 2016

ostatnia modyfikacja: 10 Sty 2017