Strona używa plików cookies więcej

Ludzie / Nauka / Wydarzenia

Wicemistrzowie świata w spocie UWr

To nie R2-D2, ani Wall-E, choć w pierwszej chwili faktycznie można odnieść wrażenie, że w nowym klipie promującym Uniwersytet Wrocławski wystąpił jeden z sympatycznych hollywoodzkich robotów. Jego twórcy zostali tegorocznymi wicemistrzami świata!

Kadr ze spotu promocyjnego UWr "Misja". Łazik Aleph 1 przejeżdża obok gmachu głównego uczelni.
Fot. Kadr ze spotu „Misja”

Głównym bohaterem spotu „Misja” jest Aleph 1, łazik marsjański zbudowany przez studentów z koła naukowego „Continuum”, działającego przy Instytucie Informatyki Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Dlaczego akurat on?

– Chcieliśmy pokazać aktywność naszych studentów z uwzględnieniem obszarów nie kojarzonych zazwyczaj z uczelnią humanistyczną, nietechniczną – wyjaśnia Marcin Fajfruk z Zespołu ds. promocji UWr, współautor scenariusza, luźno opartego na pomyśle prof. Jerzego Marcinkowskiego. – Jednocześnie mogliśmy pochwalić się ich sukcesami na najwyższym, międzynarodowym poziomie rywalizacji.

Trudno się z tym nie zgodzić, bo członkowie „Continuum” mają imponującą passę. Dzięki nieustającej pracy nad wciąż udoskonalanym łazikiem, zanotowali na swoim koncie szereg znakomitych występów na prestiżowych imprezach, w tym w organizowanych w Stanach Zjednoczonych zawodach University Rover Challenge. W tegorocznej edycji tych nieoficjalnych akademickich mistrzostw świata – impreza odbyła się w dniach 1-3 czerwca w Utah – wrocławscy konstruktorzy zajęli bardzo wysokie, czwarte miejsce (w ubiegłym roku „Continuum” było na podium). Po kilku dniach okazało się jednak, że zostali wicemistrzami – Początkowo nasz zespół został sklasyfikowany na miejscu czwartym, jednak po weryfikacji przez sędziów zapisu z kamer, zdecydowano o przyznaniu dodatkowych 15 punktów, co pozwoliło nam awansować na drugie miejsce – mówią studenci z Continuum. Lepsi byli tylko gospodarze  – drużyna Mars Rover Design Team z Missouri University of Science and Technology

Drużyna Continuum Rover Team podczas zawodów University Rover Challenge w Utah
Fot. Continuum Rover Team

– Dzięki waszej wierze w nasze umiejętności i szaloną pasję do technologii kosmicznych trafiliśmy na największe zawody łazików marsjańskich i możemy mierzyć się z najlepszymi drużynami na świecie! – pisali na Facebooku zaraz po ogłoszeniu wyników konstruktorzy.

Choć premiera nowego spotu promocyjnego Uniwersytetu Wrocławskiego zbiegła się w czasie z kolejnym sukcesem „Continuum”, zdjęcia do filmu powstawały jeszcze w ubiegłym roku, jesienią, we Wrocławiu i okolicach (m.in. w kamieniołomie pod Sobótką, który – po dodaniu efektów specjalnych w postprodukcji – świetnie „zagrał” pustynne, marsjańskie krajobrazy).

– Zależało nam na nawiązaniach do filmów S-F, zarówno do tych klasycznych, z „E.T” na czele, jak i do najnowszych – mówi Andrzej Ostrowski, kierownik Biura Rektora UWr.

Kadr ze spotu promocyjnego UWr "Misja". Ujęcie łazika z wyeksponowanymi światłami laserowymi.
Fot. Kadr ze spotu „Misja”

Nad całością przedsięwzięcia czuwał Przemek Chojnacki, który wyreżyserował także ubiegłoroczny spot uczelni – „Wiedza jest wszędzie” – z prof. Janem Miodkiem w roli detektywa. Autorem muzyki do klipu jest Piotr Kaliński, znany także pod pseudonimem Hatti Vatti, trójmiejski muzyk, didżej, mający na swym koncie m.in. współpracę z Noonem i O.S.T.R.

Największym wyzwaniem podczas zdjęć były kwestie logistyczne związane z transportem samego łazika oraz sprzętu niezbędnego do jego prawidłowego działania. Łatwo nie było, ale wszystko udało się dopiąć na ostatni guzik – mimo że pod koniec pracy zarówno członkowie ekipy filmowej, jak i studenci z „Continuum”, dosłownie słaniali się ze zmęczenia.

Kadr ze spotu promocyjnego UWr "Misja". Wyeksponowane ramię łazika marsjańskiego Aleph 1.
Fot. Kadr ze spotu „Misja”

– Mamy nadzieję, że nowy spot zaintryguje odbiorców, tak jak ubiegłoroczna produkcja, „Wiedza jest wszędzie”, która wywołała dużo pozytywnego zamieszania w internecie i tradycyjnych mediach – mówi Andrzej Ostrowski. – Z naszych doświadczeń wynika, że oryginalne, nieoczywiste, zabiegi promocyjne świetnie się sprawdzają. Często osiągają efekt internetowych virali, czyli treści popularnych w internecie, chętnie przekazywanych dalej.

Produkcje Uniwersytetu Wrocławskiego są również regularnie doceniane przez profesjonalistów. Wcześniejsze kampanie promujące uczelnię – „International Students’ Experience” czy „Wiedza jest wszędzie” – wielokrotnie wyróżniano nagrodami branżowymi (m.in. w Genius Universitatis, konkursie na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej, organizowanym przez wydawnictwo Perspektywy i portal Marketing przy kawie).

Dodane przez: Michał Raińczuk

7 Sty 2017

ostatnia modyfikacja: 7 Lip 2017